Miljösnack på öppna förskolan

Idag var min första dag på TEM efter föräldraledigheten. Under föräldraledigheten har jag kommit i kontakt med många människor som jag annars inte hade träffat och som vanligt pratar man om vad man jobbar med. Jag märker att många blir väldigt intresserade när de hör vad jag jobbar med och även nyfikna på TEM. De flesta kan relatera till miljöfrågorna på något sätt genom sin egen arbetsplats och folk har många frågor kring miljö och hållbarhet. Till skillnad från vissa yrkesgrupper, som helst inte vill få jobbrelaterade frågor när de är lediga, så tror jag att många inom vår bransch tycker att det är rätt kul. Jag tycker åtminstone det och jag hoppas att jag har kunnat inspirera andra föräldralediga till att bli miljöombud eller liknande på sina arbetsplatser.

Jag ser fram emot en spännande höst med Cleanmed-konferensen, nätverksträffar, utbildningar och allt annat som händer här på TEM. Jag ser även fram emot att återse gamla kontakter och att skapa nya!

/Elin Dalaryd

Kommentarer inaktiverade.