Rolighetsteorin: Kul kampanj från VW

Det är inte ofta vi lägger ut ”reklam” och andra kampanjer på TEM-funderingar, men ibland kan man inte låta bli. VW:s kampanj rolighetsteorin har en hel del poänger. Det måste vara lätt, kul och inspirerande att göra rätt miljöval! Filmerna nedan visar ”världens djupaste soptunna” och pianotrappan.

– Volkswagens bärande idé har alltid varit att demokratisera innovationer, att göra dem tillgängliga för så många som möjligt. Det som andra bilföretag erbjuder i sina mest exklusiva modeller kan man få som standard eller tillval hos Volkswagen. I det perspektivet är det naturligt att vända på resonemanget och ta medborgarnas idéer och hjälpa till att sprida dem till fler. Särskilt om det är idéer som gör gott.
Tävlingen som startar den 1 oktober har hemsidan http://www.rolighetsteorin.se som nav. Där deltagarna kan lägga upp sina bidrag men också söka inspiration från andra tävlande. Första pris är 25 000 SEK i prispengar. Om projektet faller väl ut kommer de vinnande bidragen också att sammanfattas i en utställning som kommer att visas runt om i landet.

Tävlingen pågår till den 15:e november och lagom till Nobelfesten hoppas juryn kunnat utse en vinnare.

I juryn för rolighetsteorin sitter, utöver Stefan Dahlin, komikern Petra Mede, författaren och miljöförkämpen Johan Tell och grundaren av Volontärbyrån, Amelie Silfverstolpe.

Läs mer:

www.rolighetsteorin.se

/Daniel

One response to “Rolighetsteorin: Kul kampanj från VW

  1. Pingback: Film nummer 3 från rolighetsteorin « TEM-funderingar