Vad väntar i dagens grönsakslåda?

I eftermiddag när jag kommer hem så kommer det att stå en trevlig låda från Årstiderna på altanen. Jag skulle vilja rekommendera dessa typer av prenumerationer som flera olika företag numera erbjuder. Sedan några månader prenumererar vi på ett par olika av Årstidernas ekologiska frukt- och grönsakslådor. Det är alltid lika spännande att se vad som finns i veckans låda! Jag var från början emot att inte få välja innehållet själv, men nu måste jag säga att det är rätt skönt att någon annan väljer och jag har fått äta en massa grönsaker som jag aldrig brukar köpa. Har också testat flera av de medföljande recepten: vad sägs om ramslökspesto?!

Lådorna är kanske lite dyra, men man tänker inte lika mycket på priset när man har en stående prenumeration som när man går där i affären och ska välja mellan dyrt ekologiskt och billigt konventionellt.  Jag vill ju alltid välja det ekologiska men ibland blir det inte så pga av allt för stor prisskillnad, speciellt när det gäller frukt och grönt. Med lådan slipper jag våndas, allt som levereras är ju ekologiskt!

Det smidigaste är nog att vi får lådan ända till dörren. Eftersom vi inte har bil handlar vi med hjälp av cykel och bördorna minskar ju betydligt när de flesta frukter och grönsaker levereras hem. Helt klart värt pengarna! Funderar nu även på att lägga till en prenumeration av en färdig middagsrätt i veckan, kollegan Daniel har talat varmt för detta!

/Elin Dalaryd

Kommentarer inaktiverade.