Ny projektassistent på TEM

Hej!

10649439_10152772606293708_5032361059771569925_nJag heter Linnea Turnstedt och jag är TEM:s nya projektassistent. Tanken är att jag ska hjälpa till med diverse saker här på TEM; uppdatera utbildningar, arbeta med lagledning.se samt med nätverken CSR Skåne och NCSH bland annat.

Ursprungligen kommer jag från Småland. Men sedan 4 år tillbaka bor jag här i Skåne och även om jag saknar skogen ibland trivs jag väldigt bra här nere på dem öppna vidderna. För närvarande läser jag kandidatprogrammet i Miljövetenskap på Lunds Universitet och det är under min praktikperiod jag kommer att arbeta med TEM. Min bakgrund är naturvetenskaplig men det är till lika stor del samhällsutmaningarna som intresserar mig. Jag har alltid varit intresserad av samspelet mellan samhället och miljön, av problematiken (och möjligheterna!) som uppstår när båda måste tas hänsyn till. För en av de största utmaningarna är ju trots allt att utveckla strategier som är hållbara både för samhället och för miljön. Här på TEM får jag chansen att arbeta med detta!

I framtiden ser jag fram emot att arbeta mer med liknande projekt. Framför allt inom områden som CSR men även miljöutredningar och miljöledningssytem. Att utarbeta strategier för en hållbar utveckling av företag är ett av mina mål.

Om du vill kontakta mig finns jag på:

Telefon: +46 (0)70 – 333 42 09

Mail: linnea.turnstedt@tem.se

Kommentarer inaktiverade.